Programma Feestweekend 2021

geplaatst in: Geen categorie | 0

PROGRAMMA Nijeveens feest 2021

Het definitieve programma is rond! In het weekend van 18 t/m 20 juni zijn er verschillende activiteiten georganiseerd. Doe allemaal mee en laten we er met elkaar een onvergetelijk feest van maken!

Hele weekend – Heel Nijeveen vlagt en Heel Nijeveen versiert!
Wie heeft de mooiste versierde tuin van Nijeveen? Win een van de mooie waardebonnen van Nijeveense ondernemers. De jury gaat vrijdag rond om de versierde tuinen te beoordelen. Opgave via info@oranjeverenigingnijeveen.nl.

Donderdag 17 juni – Ludieke opening op het feestterrein

Deze avond kun je tussen 18.30 en 20.00 uur de bestelde BBQ-pakketten met de auto ophalen via de Drive-Thru op het feestterrein. Op het feestterrein van een ludieke openingen plaatsvinden om het feestweekend te ‘openen’.

Bestellen van de BBQ-pakketten? Bestel via info@oranjeverenigingnijeveen.nl

Vrijdag 18 juni – Scholendag

De dagen voor de Scholendag is er een kleurwedstrijd voor alle kinderen uit Nijeveen, welk in te leveren zijn voor 17 juni bij de juf en/of meester. Vrijdag 18 juni worden allerlei activiteiten georganiseerd tijdens schooltijd. Publiek is niet toegestaan.

• Jongste kinderen – Voorstelling op de eigen locatie.
  • Groepen 1 en 2 – Kinderdisco met spelletjes op het schoolplein o.l.v. kampleiding DOS’46, thema: EK Voetbal.
    • Van 11.00 tot 12.00 uur – De Gaarlandt;
    • Van 12.30 tot 13.30 uur – De Wel.
  • Groepen 3 en 4 – MudRun op het feestterrein (circa 1KM).
    • Van 10.30 tot 11.45 uur – De Gaarlandt;
    • Van 10.30 tot 11.45 uur – De Wel.
  • Groepen 5 t/m 8 – MudRun op het feestterrein en bij de Nijeveense Plas (circa 3KM).
    • Van 12.30 tot 14.00 uur – De Wel;
    • Van 13.30 tot 15.00 uur – De Gaarlandt.

Aanvullende informatie: De MudRun is een sportactiviteit, hierbij gelden de volgende kledingvoorschriften:

• Het dragen van sportieve kleding (Sportkleding, korte broek met T-shirt);
  • Sportschoenen = verplicht, geen sportschoenen =Geen deelname i.v.m. de veiligheid.
  • Handdoek;
  • Zelf drinken meenemen;
  • Schone/droge kleding voor na de MudRun.

De leerlingen dienen zich te houden aan dezelfde Corona regels die ook gelden tijdens de gymles en ouders mogen niet komen kijken i.v.m. de huidige geldende maatregels. Controleer uw kind na afloop voor de zekerheid op teken!

Vrijdag 18 juni – Heel Nijeveen BBQ’t
Doen jullie mee?! Steek vanaf 19.00 uur met elkaar de BBQ aan in de voortuin of op je eigen oprit zodat in heel ons mooie dorp één grote, gezellige BBQ ontstaat. Dat zou toch geweldig zijn! Folkert-Hans maakt ondertussen met zijn nieuwe ‘Corona-Proof Muziekfiets’ een rondrit langs alle tuinen en opritten in het dorp en het buitengebied (19.00 tot 22.00 uur). Hiervan worden opnames gemaakt door razende reporter Alfred Voogd (bekend van Radio NL) die verslag uitbrengt samen met zijn cameraman. Deze opnames worden zaterdagavond uitgezonden.

Bestel voor woensdag 16 juni je BBQ-pakket via info@oranjeverenigingnijeveen.nl.

Zaterdag 19 juni – Heel Nijeveen Klust en Bakt

Verrassing! Doe mee en win een leuke prijs. Zaterdagochtend om 10.00 uur verschijnt er via Facebook een opdracht waaraan het te maken baksel of kunstwerk moet voldoen. Je bepaalt zelf wat je maakt. Bijvoorbeeld en lekkere oranjecake, oranje tompouce of iets uit het Nijeveens Kookboekje. Wat je maar wilt. Denk bij klussen bijvoorbeeld aan een meter bier of een handige statafel voor in de feesttent volgend jaar. Maak in ieder geval iets creatiefs.

Iedereen heeft hierdoor evenveel tijd, van 10.00 uur tot maximaal 16.00 uur.

Let op! Kans maken op een prijs? Meld je dan tussen 16.00 en 17.00 uur op het feestterrein met je baksel of kluswerk. Voor beide categorieën is er een prijs te winnen. Ook van deze activiteit worden opnamen gemaakt door onze razende reporter Alfred Voogd met zijn cameraman.

Zaterdag 19 juni – Rommelmarkt/kofferbakverkoop (12.00 tot 17.00 uur)

Haal je rommel, kleding en snuisterijen uit de kast en verkoop deze op je eigen oprit. Geef je z.s.m. op via info@oranjeverenigingnijeveen.nl en je adres wordt vooraf gepubliceerd. De inschrijving is verplicht i.v.m. de geldende maatregelen op dit moment. Geef je adres en naam door via info@oranjeverenigingnijeveen.nl. Zorg ervoor dat je verkoop corona-proof is. Denk hierbij aan het goed aangeven van de in- en uitgang en een looproute. En … de razende reporter komt weer langs. Maak er wat gezelligs van!

OPGAVE LIJST:

Zaterdag 19 juni – Wie zingt er als een beest? Stem mee!

LIVE – Uitzending via YouTube en Facebook Oranjevereniging Nijeveen

Een aantal bekende Nijeveners vertoont onherkenbaar hun zangkunsten. De uitzending is gebaseerd op het bekende tv-programma ‘The Masked Singer’. Tijdens het interactieve programma kun je stemmen op jouw favoriete ‘BEEST’. Ook zie je de opnames die gedurende het weekend zijn gemaakt. Dus … wie weet zie je jezelf voorbijkomen. Kijken!

De uitzending staat gepland van 20.30 tot 22.30 uur.

Zondag 20 juni – Kerkdienst ‘Net even anders’

Deze ochtend is er een dienst die we buiten beleven tijdens een wandeling door het dorp. De start is tussen 9.30 en 10.30 uur bij de Gereformeerde Kerk. Thema: Een reis door de bijbel, net even anders …. Je bent van harte welkom om mee te doen.

Zondag 20 juni – Motortoertocht

Om 13.00 uur verzamelen op het feestterrein onder het genot van een kop koffie/thee. Om 13.30 uur wordt gestart met de motortoertocht verdeeld in twee groepen. Voor alle deelnemers is er een presentje, beschikbaar gesteld door Wim ter Braake Motoren. Opgave vooraf is nodig via info@oranjeverenigingnijeveen.nl

Zondag 20 juni – Fietstocht

Om 14.00 uur start een fietstocht vanaf het feestterrein. Er is een route van 20 km en één van 30 km. Het hele gezin is welkom. Ook is hier opgave vooraf nodig en verplicht via info@oranjeverenigingnijeveen.nl

Succes en heel veel plezier!
Het bestuur van de Oranjevereniging Nijeveen hoopt jullie, in deze bijzondere tijd, toch een gezellig feest te bezorgen. Samen feestvieren maar dan net een beetje anders. We wensen jullie heel veel plezier en succes.

Met een feestelijke groet,

Bestuur Oranjevereniging Nijeveen