Feestweek 2024

Opstelling/ jurering
De wagens worden beoordeeld op het Griftestuk en in de Weimalaan bij de Molen. De versierde fietsen, skelters, lopers in de Julianastraat.

Opstellen wagens vanaf De Schalle richting Griftestuk.

Fietsen, Skelters en lopers in Julianastraat richting Wilhelminastraat.

De jurering en hiermee de start voor het opstellen is van ....... tot ...... uur

Opgave via: secretariaat@oranjeverenigingnijeveen.nl

Graag onder vermelding van de titel van de wagen en de naam van de bestuurder.

Route

Vanaf de startopstelling in de Burg. Weimalaan, Dorpsstraat, Binnenveen, Lijsterstraat, Kievitstraat, Merelstraat, Van de Bergstraat, Karspelstraat, Van Halsemastraat, Rembrandtstraat, Dorpsstraat, Brug. van Veenlaan, Burg. Haitsmalaan, Raadhuislaan, Dorpsstraat, De Veurdele, De Baanderhoek, De Veurdele en vervolgens via de Dorpsstraat richting het feestterrein.
Einde van de optocht voor wagens in de Van Veenlaan, fietsers, lopers en skelters kunnen doorrijden tot op het feestterrein. Op de Raadhuislaan tegenover het oude gemeentehuis vindt na het eerste gedeelte van de optocht een pauze plaats.

Categoriën

• Eigen gemaakte wagens
  • Niet- eigengemaakte wagens (b.v. gehuurde wagens)
  • Lopers
  • Fietsers
  • Skelters

Bij de opstelling van de wagens wordt bij de bestuurder geïnformeerd naar de herkomst van de wagen. Niet eigen gemaakte wagens dingen niet mee naar de Ereprijs (wel reguliere prijzen).  De bestuurder/deelnemers is/zijn zelf verantwoordelijk dit goed aan te geven.

Startgeld

Het startgeld per wagen bedraagt € 100,- Het al dan niet in aanmerking komen van startgeld wordt door de jury bepaald. Dit om te voorkomen dat aan zeer simpele wagens e.d. onterecht startgeld wordt uitgekeerd.

Regels

• Geen alcohol of alcoholvrij bier tijdens de optocht. Bij overtreding betekend dit einde optocht voor de betreffende deelnemer(s).
  • Reclamewagens zijn niet toegestaan.
  • Bestuurders dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
  • Afstand van ca 10 m1 aanhouden tussen de wagens.
  • Voorkom opstoppingen!  Dansjes, sketches etc alleen tijdens de opstelling. Bij problemen met het trekkende voertuig, geeft u dan voldoende ruimte zodat de optocht door kan gaan.
  • Er mogen geen "oude auto's" meerijden of op een wagen verwerkt zijn.